Loading...
מדריך איך לבחור חברה לבניית אתר

המדריך המלא: 7 השלבים הקריטיים לבחירת מפתח אתרים

סרגיי גופמןסרגיי גופמן

את המדריך המלא הכנתי לאחר קבלת שאלות רבות הנוגעות לבחירת מפתח אתרים. כל העצות והטיפים מבוססים על ניסיוני האישי כבונה אתרים.

שוק שירות בניית אתרים מפוצץ בהצעות. המחירים משתנים ונעים בין מאות לעשרות אלפי שקלים עבור מה שנראה כאותה עבודה. במדריך הקרוב נבחן למה זה קורה וחשוב לא פחות, נגלה איך לבחור חברה או פרילנס לבניית אתר חדש או שדרוג אתר קיים.

שלב 1: החליטו מה המטרה של האתר

אולי זה נשמע פשוט ומובן מאיליו, אבל האמת היא שרוב אלו שמבקשים לבנות או לשדרג אתר לא עונים על שאלה זו. האתר אמור לשרת אתכם, אם אתם רוצים שיהיה לכם כרטיס ביקור בלבד, לא בטוח שתצטרכו להשקיע הרבה. לעומת זאת, אם המטרה שלכם היא לייצר ולהגדיל רווחים, האתר יוכל לבצע את המשימות הבאות: • להציג נוכחות ברשת שתעזור בגיוס לקוחות חדשים • לגייס שותפים חדשים על ידי מתן מידע על היתרונות והיכולות של העסק • להגדיל את מבחר השירותים והסחורה בהתאם לסוג העסק ולמטרה שהצבתם לעצמכם אפשר יהיה לחשוב על הפונקציונליות. לדוגמה, אם אתם מציעים שירותים תוכלו להציע טופס משוב להתייעצות, להוסיף דפים המתארים את ההזדמנויות העומדות לרשות הלקוחות, מחירונים וביקורות של הלקוחות. אם אתם מוכרים מוצרים אונליין, תרצו לעצב את האזור האישי, שיהיה לכם קטלוג עם פילטרים נוחים ומערכת סליקה פשוטה לשימוש. לאחר שברור לכם מהי המטרה של האתר תוכלו להמשיך לשלב הבא של בחירת מפתח עם יכולת וניסיון רציניים ותואמים למשימה. בשורה התחתונה: הגדירו את הצורך שלכם לפני שאתם מתחילים לחפש אנשי מקצוע

שלב 2: בחנו את התקציב והתחשבו בפעולות התחזוקה העתידיות

זה לא סוד שיש לכם מתחרים (ואם אתם חושבים שאין לכם, אתם כנראה לא רואים אותם כרגע). אתם רוצים שהאתר שלכם יהיה העובד הכי טוב שלכם ושיביא לכם לקוחות. הלקוחות שזקוקים לשירות או למוצר שלכם יבצעו השוואה בין ההצעות השונות ויבחרו בעסק שיספק להם את המענה הטוב ביותר. הגולשים מצפים לאתר עם ניווט קל ולקבל את כל המידע הרלוונטי באופן מידי. כדי שהאתר שלכם יהיה כזה תצטרכו להשקיע: לחדד את המסר, לתקן שגיאות ולעדכן את התוכן. כל אתר זקוק לתמיכה טכנית ולעבודות תחזוקה ועבודות אלו משתלמות בטווח הארוך וגם גוגל יודע להעריך אתרים מושקעים ולקדם אותם בתוצאות החיפוש. את עבודות התחזוקה תוכלו לבצע בעצמכם אך יהיה לכם קל יותר לעבוד עם סוכנות שתדאג לכם. שימו לב, בתחילה התקציב יכול להיראות גדול, אך בסופו של דבר אתם צפויים לחסוך כסף וזמן. חשבו כמה זמן ייקח לכם להבין את כל הדברים הקטנים, כמה זמן תחסכו על טיפול באתר ואיך תוכלו להרוויח ממנו יותר. אישית, אני מציע לעבוד עם סוכנות מקצועית מהסיבה הפשוטה שיעמוד לרשותכם צוות שלם עם ניסיון שיציע לכם פתרונות כוללים לכל צרכי האתר. כמובן, זה לא אומר שלא תרצו לבדוק טוב, טוב עם מי אתם עובדים, מה אתם עומדים לקבל ולקרוא את חוזה העבודה. לצורך משימת התחזוקה והקידום תוכלו לשכור גם שירותי פרילנסרים אך כאן עליכם לבדוק מהי היכולת של בעל המקצוע ולוודא כי השירות תואם את התוכנית העסקית שלכם. בשורה התחתונה: זכרו שהאתר שלכם ישמש אתכם בשנים הקרובות ואתם רוצים לדעת מראש מה תקבלו בסוף העבודה ואילו פעולות תצטרכו לבצע בעתיד.

שלב 3: איתור מתכנתים וניהול משא ומתן

בשלב זה כבר ברורה לכם המטרה של האתר והתקציב מוגדר. עכשיו זה הזמן לאתר את המפתח המתאים ביותר עבורכם. ההמלצה שלי היא ליצור רשימה של עד עשרה מפתחים. מתוכם בטוח תמצאו את האחד שיוכל ליצור עבורכם אתר שיענה לצרכים שלכם. לאחר שיש לכם את הרשימה תוכלו להתחיל לבצע את הסינון. בשלב זה אתם רוצים לבדוק את הפרמטרים הבאים: • מהו הניסיון של המתכנת • איזו הצעת מחיר הוצעה לכם • האם המתכנת יוכל לתת לכם מענה עתידי איך תוכלו לאתר את המפתחים המתאימים לכם? ישנן מספר שיטות לעשות זאת ואתם בטוח תוכלו להיעזר באחת או יותר: אתרי מתחרים אם אתם אוהבים את אתרי המתחרים שלכם תוכלו לבדוק בכותר התחתונה (בפוטר) איזו חברה סוכנות בנתה את האתר. לרוב הסוכנויות ישאירו את הלוגו שלהן. אגב, תוכלו לחפש גם אתרים מתחומים אחרים, להתרשם ולפנות לאלו שנראה לכם שעשו עבודה טובה. מכרזים אתם יכולים לפנות באופן יזום לסוכנויות לבניית אתרים וקידום דיגיטלי ולהזמין אותן להשתתף במכרז. תצטרכו להגדיר מראש מה אתם מחפשים וזאת כדי לא לקבל הצעות שונות לשירותים שונים. גוגל אני לא ממש מחדש לכם אבל כן מדגיש שתוכלו להזין את הביטוי "פיתוח אתרים" או "חברה לבניית אתרים". בדקו את המודעות ואת התוצאות האורגניות, בחרו מספר חברות ואספו מהן הצעות מחיר. שימו לב שאם תחפשו רק את אלו שמופיעים ראשונים בתוצאות החיפוש יכול להיות שתפספסו מפתחים מצוינים. פה לאוזן אם יש לכם חברים שכבר בנו אתרים תוכלו להסתכל על האתר שלהם ולבקש חוות דעת על תהליך בניית או פיתוח האתר. שימו לב שאתם לא מקבלים המלצות רק על סמך מעגלים עסקיים אלא מבעלי ניסיון. אתרי פרילנסרים אתרי פרילנס כמו Xplace מאפשרים לכם ליצור מכרז ולקבל פניות רלוונטיות והצעת מחיר במינימום זמן ומאמץ. כל זאת ללא כל עלות מצדכם. בשורה התחתונה: בסוף שלב זה תרצו שתהיה לכם רשימה של 8-10 מתכנתים כולל: שם איש הקשר, קישור לאתר, מספר טלפון, אימייל וקישור לפרופיל ברשתות החברתיות.

שלב 4: הכינו טבלה להשוואה בין המתכנתים

שלב זה הוא הקל ביותר. זה הזמן להכין טבלה, להזין את פרטי המפתחים שבחרתם ולציין את הפרמטרים שחשובים לכם כולל: פרטי הקשר, תיק עבודות, הצעת מחיר, חוות דעת (אפשר לדרג בציון), הישגים. עכשיו אני ממליץ לכם לפצל את ההערכה שלכם לשני שלבים. בשלב הראשון תעריכו את המפתחים לפני שתדברו איתם. עברו על תיק העבודות, התרשמו ממנו, בחנו את הביקורות על הסוכנויות בגוגל ורק לאחר מכן התפנו לשיחה (עם אלו שלא שללתם בשלב הראשון). בשלב השני תרצו לקבל פרטים יותר מעמיקים כולל עלויות. אתם יכולים גם להוסיף פלוס על כל יתרון. למשל, אם אהבתם את תיק העבודות שימו פלוס ואם הצעת המחיר יקרה מאד, שימו מינוס. בסוף שלב זה תוכלו לראות את התמונה המלאה בצורה ברורה. בשורה התחתונה: הכינו טבלה כדי לראות תמונה ברורה של כל הנתונים שמולכם.

שלב 5: העריכו את המפתחים

בשלב זה תוכלו להקדיש 10-15 דקות לבדיקת כל מפתח פוטנציאלי. זה הזמן להעריך את תיק העבודות, לבדוק אם הוא מכיל דוגמאות שרלוונטיות לתחום שלכם. למשל, אם אתם פותחים חנות אונליין, אתם רוצים לפנות לסוכנות או מפתח אתרים שבתיק העבודות שלהם יש חנויות. בנוסף, בדקו מתי הושלמו הפרויקטים. בפרויקטים ותיקים, בדקו את ביצועי האתרים ובמיוחד אם החברה עוסקת גם בקידום אתרים. פנו באופן אישי ללקוחות הסוכנות ובקשו לקבל חוות דעת על העבודה ועל התוצאה. שימו לב שאין תחליף לפניה ללקוחות כיוון שחוות דעת שמופיעות באתר יכולות להיות קנויות. לעומת זאת חוות דעת באתרי פרילנס יהיו אמינות יותר. בשורה התחתונה: הקדישו מעט זמן להערכת כל מפתח אתרים או סוכנות וסננו את אלו שהאתרים שפיתחו לא עובדים או שקיבלו ביקורות שליליות בגוגל.

שלב 6: דברו עם כולם

מלאו טופס באתר המפתחים או צרו איתם קשר. אם אתם משתמשים בטופס, שימו לב למהירות המענה. ככל שתקבלו תשובה מהר יותר כך ייטב. אם המהירות אינה תואמת את מה שכתוב באתר, זו סיבה להיזהר (אתם לא רוצים לעבוד עם מישהו שמבטיח שיחזור אליכם תוך רבע שעה וחוזר רק למחרת). בשיחה ספרו למפתחים או לסוכנויות מה אתם מחפשים, איזה אתר אתם מחפשים ושתפו בעיצובים אהובים עליכם. את העלות המדויקת תוכלו לקבל רק לאחר שהמפתח או הסוכנות יבינו מה אתם צריכים. כשאתם מקיימים שיחה, עליכם לשים לב לנקודות הבאות: ניסיון אתם רוצים לשאול שאלות, לשמוע על הניסיון של המפתח, לדעת כיצד CMS אחד שונה מהשני, האם אפשר ליישם פונקציות מורכבות באתר. אתם רוצים לשאול על מהירות טעינת האתר, על הקוד ולקבל הסבר פשוט, נגיש ובעיקר מענה לשאלות שקשורות בפיתוח. שאלות מצד החברה גם החברה, הסוכנות או הפרילנס יכולים לשאול שאלות. אתם רוצים לבדוק שהם מבינים את המשימה ולא לקבל הצעת מחיר במקום. הצעת מחיר מהירה מדי עשויה להעיד על חוסר מקצועית וחוסר רצינות. בין השאלות שיכול להיות שישאלו אתכם: כמה פילטרים נדרשים בקטלוג, אילו טפסי משוב יופיעו באתר, כמה עמודים יהיו בו ועוד. אפשרויות פיתוח בחנו אילו אפשרויות פיתוח יעמדו לרשותכם. בקשו לשמוע על האפשרויות השונות, להבין מה המשמעות של כל אחת ואילו תכונות יהיו לאתר שלכם. אם אומרים לכם שהאפשרות העומדת לפניכם היא אחת ויחידה, אתם יכולים לחשוד בשורה התחתונה: העלו שאלות אך שימו לב שאתם מוסרים מידע רחב ככל האפשר על הפרויקט שלכם.

שלב 7: בחרו את האופציה הטובה ביותר

לאחר שיש לכם את הטבלה וערכתם השוואה בין המפתחים השונים תוכלו לבחור את האפשרות שבאמת הכי מתאימה לכם. שימו לב, אתם לא רוצים למחוק את המפתחים שמבחינתכם היו טובים אך לא בחרתם בהם כיוון שתמיד תרצו שיהיה לכם גיבוי – למקרה הצורך. בשורה התחתונה: עכשיו לאחר שקיבלתם את הבחירה שלכם, התחילו התקשרות עם החברה, הסוכנות או הפרילנס.



רוצים שנבנה לכם אתר איכותי במחיר הוגן?

אנו נשמח לערוך התאמה, לבנות עבורכם אתר וללוות את תהליך הקידום באופן מלא. זה הזמן ליצור קשר בטלפון: 03-9118027